AB Komisyonu’ndan içten yanmalı motorlar için daha katı emisyon kuralları teklifi
Avrupa Birliği (AB) Kurulu, yeni Euro 7 düzenlemeleriyle içten yanmalı motorlar için daha katı emisyon kuralları teklif etti.
AB Komisyonu’nun hazırladığı teklife göre, Euro 7 nesil motorlar için yeni kurallar, dizel motorların yayabileceği azot oksit gibi kirleticileri yaklaşık dörtte bir oranında azaltacak.
Komisyon’un açıklamasında, kelam konusu teklifin arabalar, kamyonetler (Euro 6), kamyonlar ve otobüsler (Euro 5) için daha evvel başka olan emisyon kurallarının yerini alacağı belirtilerek, Euro 7 standartlarının tüm motorlu taşıtlar için tek bir kurallar dizisi altında emisyon limitleri getirdiği aktarıldı.
Kara yolu nakliyatının kentlerdeki en büyük hava kirliliği kaynağı olduğunun vurgulandığı açıklamada, “Yeni Euro 7 standartları, yollarımıza daha temiz araçlar sağlayacak ve hava kalitesini artırarak vatandaşlarımızın sağlığını ve çevreyi koruyacak.” denildi.
Lastik ve fren aşınması da dikkate alındığında elektrikli ve hidrojenli araçlar da düzenlemeden etkilenecek.
Teklife nazaran, araba ve kamyonetler için yeni kurallar 2025 yılı ortalarında, kamyon ve otobüsler için de 2 yıl sonra yürürlüğe girecek.
Yeni düzenlemenin arabalardan kaynaklanan azot oksit emisyonlarını 2035 yılına kadar kestirimi yüzde 35, otobüs ve kamyonlardan kaynaklanan emisyonları da yüzde 50’den fazla azaltması bekleniyor.
AB Komisyonu’nun hazırladığı teklifin yürürlüğe girmesi için Avrupa Parlamentosu ve AB ülkelerinin oluşturduğu AB Kurulu’ndan onay alması gerekiyor.